Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)Реферативна база даних (7)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Tsukanov R$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9
1.

Tsukanov R. U. 
Mathematical simulation of fuel burn schedule effect on airplane center-of-gravity position [Електронний ресурс] / R. U. Tsukanov // Авиационно-космическая техника и технология. - 2016. - № 1. - С. 18–29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2016_1_4
Formulas to describe shape of fuel tanks arranged in wings, wing center section and fuselage are proposed on the base of wing shape analysis of real transport category airplanes. Methods of fuel burn sequence designation and fuel transfer methods are analyzed. Method accounting ribs with baffle check valves influence on airplane center-of-gravity position is considered. Algorithm for transport category airplane center-of-gravity position calculation depending on current fuel level in tanks and pitch angle, accounting specified number and arrangement of fuel tanks in wings, wing center section and fuselage, fuel burn schedule, and number and arrangement of ribs with baffle check valves is proposed. Basing on this algorithm and its program implementation, calculation of center-of-gravity position in the process of fuel utilization was carried out for some passenger airplanes (Ан-148, B-737-400, A-310, DC-10, B-747). The algorithm proposed can be used for determination of reasonable number and arrangement of ribs with baffle check valves, more complicated mathematical models creation, and also for making course and diploma projects.
Попередній перегляд:   Завантажити - 775.245 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Tsukanov R. U. 
Transport category airplane center-of-gravity shift mathematical simulation accounting fuel trim transfer [Електронний ресурс] / R. U. Tsukanov // Вопросы проектирования и производства конструкций летательных аппаратов. - 2016. - Вып. 3. - С. 41-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pptvk_2016_3_6
Проаналізовано відомі із зарубіжної практики схеми балансувального перекачування палива та подано рекомендації щодо вибору найбільш раціональної з них для втілення у вітчизняній авіації. Розроблено математичну модель для числового моделювання положення центру мас літака зі стріловидним крилом, у якого паливо розміщено як у крилових, так і фюзеляжних баках залежно від поточного рівня палива на заданих кутах тангажу із урахуванням балансувального перекачування палива. Шляхом порівняння із відомими графіками центрування показано адекватність розробленої математичної моделі.
Попередній перегляд:   Завантажити - 674.801 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Tsukanov R. U. 
Selection of Optimal Center-of-Gravity of Transport Category Air-plane from Minimum Required Thrust Condition [Електронний ресурс] / R. U. Tsukanov // Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии. - 2017. - Вып. 76. - С. 23-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vikt_2017_76_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 153.61 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Tsukanov R. U. 
Airplane Flight Center-of-Gravity Position Calculation Algorithm. Adaptation Features for Different Fuel Feed Schemes [Електронний ресурс] / R. U. Tsukanov // Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии. - 2015. - Вып. 69. - С. 75-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vikt_2015_69_7
Попередній перегляд:   Завантажити - 132.388 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Tsukanov R. U. 
Center-of-Gravity Position Variation due to Fuel Utilization Influence on Airplane Aerodynamic and Thrust Performance [Електронний ресурс] / R. U. Tsukanov // Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии. - 2018. - Вып. 79. - С. 24-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vikt_2018_79_4
Попередній перегляд:   Завантажити - 702.823 Kb    Зміст випуску     Цитування
6.

Tsukanov R. U. 
Transport category airplane flight range calculation accounting center-of-gravity position shift with fuel usage [Електронний ресурс] / R. U. Tsukanov // Вопросы проектирования и производства конструкций летательных аппаратов. - 2018. - Вып. 1. - С. 93-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pptvk_2018_1_10
Основна проблема, з якою стикається світова комерційна авіація, що практично визначає конкурентоспроможність транспортної категорії літаків, - це зниження експлуатаційних витрат, основна частина яких пов'язана з витратами на паливо. Розроблено математичну модель (алгоритм та його програмна реалізація на мові С у системі Power Unti 11.7) для розрахунку дальності польоту літака із урахуванням дійсного положення його центру мас у міру вироблення палива. Шляхом порівняння із відомою діаграмою "вантаж-дальність" (літака А-310-200) показано адекватність розробленої математичної моделі.Однією з проблем, що стоїть перед світовою цивільною авіацією, є забезпечення дальності та підвищення паливної ефективності літаків транспортної категорії шляхом використання балансувального перекачування палива (БПП), яке надає змогу знизити балансувальний опір літака на крейсерській ділянці польоту. В існуючих моделях положення центра мас (ЦМ) зазвичай приймається фіксованим, однак у міру вироблення палива ЦМ зміщується в деякому діапазоні польотних центрувань. Доти, доки на літаках не використовувалося БПП, діапазон зміщення ЦМ був досить вузьким, що надавало змогу використовувати вказані припущення без істотних похибок. У разі використання БПП зміщення ЦМ може сягати 15 - 20 % середньої аеродинамічної хорди, що потребує врахування дійсного положення ЦМ під час розрахунку дальності польоту. Раніш проведені оцінювальні розрахунки показали, необхідність подальшого уточнення математичної моделі шляхом урахування реальної дросельної характеристики двигунів. Мета роботи - розробка метода розрахунку дальності польоту літака транспортної категорії з урахуванням дійсного положення ЦМ у міру вироблення палива та змінення питомої витрати палива двигунами згідно їх дросельної характеристики. На основі реальних даних із посібників із технічної експлуатації двигунів отримано формули для апроксимації дросельної характеристики двоконтурних двигунів у вигляді залежностей безрозмірної питомої витрати палива (віднесеної до питомої витрати палива за повної тяги) від коефіцієнта дроселювання двигуна. Розроблено математичну модель (алгоритм і його програмну реалізація на мові С у системі Power Unti 11.7 R03) для розрахунку дальності польоту літака з урахуванням дійсного положення його ЦМ у міру вироблення палива та змінення питомої витрати палива згідно з дросельною характеристикою двигунів. Шляхом порівняння з відомою діаграмою вантаж - дальність показано адекватність розробленої математичної моделі. Надано рекомендації щодо подальшого уточнення математичної моделі.
Попередній перегляд:   Завантажити - 510.073 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Tsukanov R. 
Transport category airplane flight range calculation accounting center-of-gravity position shift and engine throttling characteristics [Електронний ресурс] / R. Tsukanov, V. Ryabkov // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2021. - № 5. - С. 4–14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2021_5_3
Основна проблема, з якою стикається світова комерційна авіація, що практично визначає конкурентоспроможність транспортної категорії літаків, - це зниження експлуатаційних витрат, основна частина яких пов'язана з витратами на паливо. Розроблено математичну модель (алгоритм та його програмна реалізація на мові С у системі Power Unti 11.7) для розрахунку дальності польоту літака із урахуванням дійсного положення його центру мас у міру вироблення палива. Шляхом порівняння із відомою діаграмою "вантаж-дальність" (літака А-310-200) показано адекватність розробленої математичної моделі.Однією з проблем, що стоїть перед світовою цивільною авіацією, є забезпечення дальності та підвищення паливної ефективності літаків транспортної категорії шляхом використання балансувального перекачування палива (БПП), яке надає змогу знизити балансувальний опір літака на крейсерській ділянці польоту. В існуючих моделях положення центра мас (ЦМ) зазвичай приймається фіксованим, однак у міру вироблення палива ЦМ зміщується в деякому діапазоні польотних центрувань. Доти, доки на літаках не використовувалося БПП, діапазон зміщення ЦМ був досить вузьким, що надавало змогу використовувати вказані припущення без істотних похибок. У разі використання БПП зміщення ЦМ може сягати 15 - 20 % середньої аеродинамічної хорди, що потребує врахування дійсного положення ЦМ під час розрахунку дальності польоту. Раніш проведені оцінювальні розрахунки показали, необхідність подальшого уточнення математичної моделі шляхом урахування реальної дросельної характеристики двигунів. Мета роботи - розробка метода розрахунку дальності польоту літака транспортної категорії з урахуванням дійсного положення ЦМ у міру вироблення палива та змінення питомої витрати палива двигунами згідно їх дросельної характеристики. На основі реальних даних із посібників із технічної експлуатації двигунів отримано формули для апроксимації дросельної характеристики двоконтурних двигунів у вигляді залежностей безрозмірної питомої витрати палива (віднесеної до питомої витрати палива за повної тяги) від коефіцієнта дроселювання двигуна. Розроблено математичну модель (алгоритм і його програмну реалізація на мові С у системі Power Unti 11.7 R03) для розрахунку дальності польоту літака з урахуванням дійсного положення його ЦМ у міру вироблення палива та змінення питомої витрати палива згідно з дросельною характеристикою двигунів. Шляхом порівняння з відомою діаграмою вантаж - дальність показано адекватність розробленої математичної моделі. Надано рекомендації щодо подальшого уточнення математичної моделі.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.031 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Tsukanov R. 
Design of circular air intakes for subsonic turbofans [Електронний ресурс] / R. Tsukanov // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2022. - № 4. - С. 4–13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2022_4_3
Вивчено процеси профілювання дозвукових повітрозабірників двоконтурних турбореактивних двигунів (ПЗ ДК ТРД) на етапі ескізного проектування літака. Мета роботи - вдосконалення математичної моделі методу В. І. Поліковського для профілювання ПЗ ДК ТРД. Задачі: врахувати наявність скосу площини входу, що є необхідним для забезпечення ефективної роботи ПЗ на крейсерських кутах атаки літака; збільшити радіус кривизни передньої кромки для забезпечення безвідривного її обтікання, який в існуючому методі визначався однозначно та не міг бути зміненим; доробити закон постійного градієнта швидкості по довжині ПЗ для виключення недопустимо великих значень кутів розкриття каналу поблизу вихідного перерізу; врахувати наявність вхідного кока компресора. Використано методами: аналітичні та числові математичні методи, які реалізовано в системах MathCAD і Microsoft Visual Studio. На базі запропонованого методу розроблено новий розрахунковий модуль програмного забезпечення Power Unit версії 11.8 (Win32 UNICODE застосунок, написаний на мові С) із дружнім інтерфейсом користувача. Наукова новизна отриманих результатів складається в наступному: вдосконалено математичну модель (алгоритм і його програмна реалізація) для профілювання кругового ПЗ ДК ТРД із урахуванням скосу площини входу, подвійного радіуса закруглення вхідної кромки, наявності вхідного кока компресора двигуна та нульового кута розкриття у вихідному перерізі дифузору. Шляхом порівняння з профілями ПЗ, розроблених провідними авіаційними фірмами, показано адекватність результатів розрахунку за вдосконаленою математичною моделлю.
Попередній перегляд:   Завантажити - 774.286 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Tsukanov R. 
Designing of non circular air intakes for subsonic gas-turbine engines [Електронний ресурс] / R. Tsukanov // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2022. - № 6. - С. 4–14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2022_6_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 842.756 Kb    Зміст випуску     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського